بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 11:14 :: نويسنده : پیام عب

چقدر بودجه برای خرید لپ‌تاپ کنار گذاشته‌اید؟

به گزارش مشرق به نقل از تبیان، این روزها براحتی می‌توانید یک لپ‌تاپ با کارایی خوب را برای انجام تمام مصارف عمومی با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنید. بیشتر نت‌بوک‌ها (netbook) حدود ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند و حتی بهای برخی مدل‌ها کمتر از آن و حدود۳۰۰ هزار تومان است. اگر سرعت و قدرت برای شما کافی نبود، خیلی از مدل‌های نت‌بوک‌های سبک وزن را با پردازنده‌ها (CPU) و گرافیک‌های (GPU) نسبتا خوب با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هم می‌توانید بخرید. اگر بیشتر از این می‌توانید بودجه صرف کنید و به قیمت‌های بالاتر از ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شوید، می‌توانید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های بسیار سریع‌تر Core i5 و ‍ Core i7 و گرافیک‌های اختصاصی مستقل مناسب بازی نیز بروید. با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان اضافه می‌توانید گرداننده نوری DVD نت‌بوک خود را به یک رایتر بلو‌‌ ـ ‌ری تبدیل کنید.
در صورتی که یک میلیون تومان هم بتوانید روی پول لپ‌تاپ خود بگذارید، آن وقت می‌توانید یک سیستم مخصوص بازی یا یکی از آن نت‌بوک‌های تجاری عالی کلاس بالای برخوردار از گزینه‌های اتصال‌پذیری (connectivity) شبکه و امنیتی بالا را تهیه کنید


اندازه صفحه نمایش لپ‌تاپ شما چند اینچ باید باشد؟

اگر شما لپ‌تاپ خود را تنها در منزل استفاده می‌کنید و آن را با خود از اتاقی به اتاق دیگر نمی‌برید و آن را فقط در دفتر کار خود نگه می‌دارید، می‌توانید لپ‌تاپی با اندازه صفحه نمایش بیشتر از ۱۵ اینچ، یعنی ۱۵‌/‌۶، ۱۶‌/‌۴، ۱۷ یا ۱۸ اینچ ( که معمولا وزنی حدود ۳ کیلوگرم یا بیشتر دارند) را انتخاب کنید. اگر هم عادت دارید سبک بار سفر کنید، بهترین کار این است که یک نت‌بوک ۱۰ اینچی یا یک نت‌بوک فرا قابل حمل (ultraportable) 6‌/‌۱۱ یا ۱۲ اینچی (با وزن ۱۵‌/‌۵ تا ۲ کیلو) خریداری کنید. اما تنها زمانی نت‌بوک بخرید که یک لپ‌تاپ داشته باشید و از نت‌بوک بعنوان سیستم دوم دم‌دستی خود در سفر و رفت و آمد استفاده کنید. هر چند داشتن یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی (۱‌/‌۷ تا ۲‌/‌۴ کیلویی) بهترین گزینه است.

‌مناسب‌ترین زمان برای دوام شارژ باتری چقدر است؟

در مورد زمان شارژ بودن باتری، حتی اگر نت‌بوک خود را تنها از دفتر کار خود به اتاق دیگر یا از میز رایانه خود در منزل به روی مبل اتاق پذیرایی یا تختخواب و برعکس حمل می‌کنید، دوام و مدت شارژ باتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا هیچ‌کس دوست ندارد موقعی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کند همیشه مجبور باشد نزدیک یک پریز برق بماند. اگر لپ‌تاپ ۱۵ اینچی می‌خرید به دنبال سیستمی باشید که باتری آن بیش از ۵ ساعت شارژ داشته باشد، البته ۶ ساعت دوام شارژ برای چنین سیستمی ایده‌آل است. البته این زمان دقیقا بستگی به عواملی چون میزان روشنایی صفحه نمایش و برنامه‌ای دارد که شما روی لپ‌تاپ اجرا می‌کنید (برای مثال ویدئو به مراتب بیشتر از گشت و گذار در وب انرژی باتری را می‌بلعد).

‌چه ویژگی‌هایی را برای لپ‌تاپ آینده خود در نظر دارید؟

مشخصات پردازنده، دیسک سخت، حافظه رم (RAM) و تراشه (chip) گرافیک آن ویژگی‌هایی تعیین‌کننده در کارایی و توان یک نت‌بوک محسوب می‌شود؛ پس هنگام خرید بدقت فهرست مشخصات ارائه شده از سوی فروشندگان را مطالعه کنید. نیاز و انتظارات شما از لپ‌تاپ جدیدتان دقیقا بستگی به کاری دارد که می‌خواهید با آن انجام دهید. وظایف سنگین گرافیکی مانند D 3و ویرایش ویدئویی HD یا اتو کد (CAD) در مقایسه با کارهای عادی و وبگردی نیاز به لپ‌تاپ‌هایی گرانقیمت با قطعات و ملزوماتی خاص دارد. اجزای اصلی تشکیل‌دهنده یک نت‌بوک به شرح زیر است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها